torstai 23. toukokuuta 2013

Vastauksia

Muutamia kysymyksiä tullut blogin lukijoilta.

Tässä kuva öljypohjasta sekä lisäkuvia vaurioista.








Joku kysyi myös kuluttaja-asiamiehen kannasta.

Kuluttaja-asiamiehen kanssa puhuin pitkään puhelimessa useampi viikko sitten. Sattui samainen kaveri jonka kanssa asioin syksyllä kytkimen osalta, liekö heillä joku järjestelmä joka seuraa tapauksia ja ohjaa samana henkilön uudelleen? Hänen mukaansa vaikka autoon olisi laitettu millaisia osia, täytyy myyjän osoittaa että ne ovat aiheuttaneet rikkoutumisen ja täten ei voi laistaa vastuustaan vain toteamalla "shit happens". Sanoi vain että kun kerran on yritelty sovitella eikä toinen osapuoli halua edes keskustella, niin ainoa vaihtoehto on kuluttajariitalautakunta (piiiitkä prosessi) tai tuomioistuin.

Kysyttiin myös palasiko Citroen koskaan asiaan (Facebookin kautta).

Ei palannut, enkä usko että palaa. Pyysivät autoni tiedot, minun yhteystietoni, yms. ja lupasivat selvittää asiaa. Tästä on jo useampi viikko.